Subject: Joobeseisundi ja psühhotroopsete ainete kontrollimine töötajatel
From: "Ain Siimsaare" <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Fri, 16 Feb 2024 17:30:05 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan seoses ettevõttes tekkinud töökorraldusliku küsimusega.

Esmalt natuke taustainfot. AS Pakker Avio on lennundusettevõte, mille 
tegevusvaldkondadeks on peamiselt pilootide koolitused ja vähesel määral ka 
lennutööd (nii reisijate vedu huvilendude näol kui ka lennutööd nt. 
fotolendude näol). Viimasel Transpordiameti poolt läbiviidud auditil esitati 
meile puudus soeses psühhotroopsete ainete pisteliste testimiste puudumisega 
ja üldise testimise protseduuri üldsõnalisusega.

Euroopa Komisjoni määrus 965/2012 ja Euroopa Lennuohutusameti (EASA) 
juhendmaterjalides on kirjas vajaduse läbi viia psühhotroopsete ainete 
testimist kindlasti piloodi esmasel töölevõtmisel, kahtluse olemasolul ja 
õnnetuste/tõsiste intsidentide järgselt. Lisaks on Euroopa Lennuohutusameti 
juhendmaterjalis toodud välja, et miski ei tohiks takistada 
lennudusettevõttel pisteliste psühhotroopsete ainete testimise korra 
kehtestamist vastavalt kehtivatele rahvuslikele seadustele ja nõuetele. 
Samas ei kohusta eelmainitud juhendmaterjal pistelise testimise protseduuri 
kehtestama.

Olles tutvunud "Töölepinguseaduse", "Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse" ja 
Teie poolt välja antud "Isikuandmete töötlemine töösuhetes" abistava 
juhendmaterjaliga, tekkisid mõned küsimused, millele loodan saada vastust.

1.	Kas AS Pakker Avio'l on õigus läbi viia pistelisi psühhotroopsete ainete 
ja alkoholi joobeseisundi tuvastamise teste töötajatele, kellel puuduvad 
joobeseisundi tunnused?
2.	Kui AS Pakker Avio'l on õigus pistelisi teste läbi viia, siis mis 
piirangutega peaksime protseduuri koostamisel arvestama?
3.	Kas Eesti Transpordiametil on õigus nõuda meil selliste testide 
läbiviimist toetudes Euroopa Komisjoni määrusele, milles on välja toodud 
nõue arvestada rahvuslike õigusaktidega?
4.	Kas Eesti Transpordiametil on õigus nõuda tõendust ja andmeid testide 
läbiviimise kohta (nt. testitute arv, tulemused, testimise aeg jne)?
5.	Kas meil on õigus Eesti Transpordiametiga jagada andmeid psühhotroopsete 
ainete või alkoholijoobe testide kohta (nt. testitute arv, tulemused, 
testimise aeg, jne)?

Oleksin väga tänulik, kui saaksin vastused ülaltoodud küsimustele. Sellest 
oleks palju abi meie protseduuride täpsustamisel ja võimalike probleemide 
vältimisel.

Kõike parimat,

-- 

Ain Siimsaare
Head of Training
Pakker Avio AS

Lennu 44, Reola, 61707

Tartu county, Estonia
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
https://pakker <https://pakkeravio.ee> avio.ee <https://pakkeravio.ee>
 <https://pakkeravio.ee>